Je kunt je patiënt verwijzen via:
Voor de aanmelding is altijd een verwijsbrief nodig. Het eenvoudigst kun je de aanmelding via Zorgdomein (of Ksyos / Edifact) laten verlopen.
Beschik je hier niet over, dan kun je hier een verwijsbrief downloaden. Het is de bedoeling dat je:
Wij nemen na de aanmelding contact op met je patiënt om een afspraak te maken.
PuntP doet haar uiterste best de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer uw patiënt is aangemeld, nemen wij telefonisch contact op om een afspraak voor een intakegesprek te maken. PuntP werkt met een Direct aan de slag groepsbehandeling die de uw patient meteen na de intake kan volgen.
In de gehele GGZ en ook bij een aantal onderdelen van Arkin lopen de wachttijden op.
Te lange wachttijden hebben allerlei ongewenste effecten op zowel patiënt en zijn omgeving als verwijzer en ggz-behandelaar. Om de wachttijden zo snel mogelijk weg te nemen worden zowel op landelijk, regionaal als op instellingsniveau de oorzaken van de wachttijden onderzocht.
Enkele oorzaken van het oplopen van de wachttijden bij Arkin zijn:
Uiteraard doen we er alles aan de wachttijden zo kort mogelijk te houden.
Per onderdeel heeft Arkin in kaart gebracht wat de oorzaken zijn en wat we kunnen beïnvloeden. Zo willen we onze GZ-psychologen opleiding uitbreiden en zetten we al langere tijd in op ‘gepast gebruik’ om niet langer te behandelen dan nodig. Verder passen we onze interne processen aan en zijn we in gesprek met de zorgverzekeraars.
Op de websites van onze onderdelen en op zorgdomein vind je onze actuele, gemiddelde wachttijden.
Heb je vragen, belt dan gerust met Centrale Aanmelding Arkin, maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
T 020 590 55 55
E aanmelden@arkin.nl