Afspraak maken

Aanmelden
  • Snel hulp
  • Vraaggericht
  • Persoonlijk

Wat kost een behandeling?

Kosten van jouw behandeling

We willen je goed informeren over de kosten van een behandeling bij PuntP. Lees onderstaande informatie goed door, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Vergoeding door je zorgverzekeraar

Je behandeling wordt alleen vergoed door je zorgverzekeraar als je een verwijzing hebt van een erkende verwijzer, bijvoorbeeld je huisarts. Een behandeling bij PuntP wordt door alle zorgverzekeraars in Nederland vergoed. Indien je jouw vergoeding wilt navragen bij je zorgverzekeraar, dan is PuntP bij je zorgverzekeraar bekend onder de naam Arkin. Dit is de overkoepelende organisatie van PuntP. De AGB-code van Arkin is 06290732.

Eigen risico

Volwassenen vanaf 18 jaar hebben een verplicht eigen risico bij zijn of haar zorgverzekering. In 2017 is het wettelijk verplichte eigen risico 385. Dit betekent dat je de eerste € 385 aan zorgkosten in 2017 zelf betaalt. Het kan zijn dat je een hoger eigen risico hebt afgesproken met je zorgverzekeraar. Of dat je een zorgverzekering hebt afgesloten waarbij de kosten van sommige zorgverleners niet of niet volledig worden vergoed. Raadpleeg hiervoor je zorgverzekeraar.

Afspraak afzeggen

Mocht je onverwacht niet op je afspraak kunnen komen, wil je je afspraak dan tijdig afzeggen? Als je de geplande afspraak korter dan 24 uur van tevoren afzegt, kunnen wij kosten in rekening brengen. De zorgverzekeraar vergoedt deze rekening niet.

Vragen of klachten?

Met vragen over je behandeling kun je terecht bij je behandelaar. Vragen over de vergoedingen en je eigen risico kun je stellen aan je zorgverzekeraar.
Voor problemen met je zorgverzekeraar over bijvoorbeeld vergoedingen kun je je wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).

De wijze waarop de gezondheidszorg wordt gefinancierd is nogal complex. Daarom kan het voorkomen dat je een vraag hebt als je via je zorgverzekeraar een rekening ontvangt. Deze kun je stellen aan de Servicedesk Facturatieklachten, telefonisch bereikbaar op 020 590 5729 (van 14.00 tot 16.00). Indien je over de factuur een klacht wilt indienen kan dit via klachtenfacturatie@arkin.nl.

Heb je klachten over de bezuinigingen, kom je erdoor in de problemen of heb je andere vragen over de eerste- of tweedelijns GGZ, dan kun je deze per mail stellen aan meldjezorg@platformggz.nl of per telefoon (anoniem) melden: 0900 – 0401208 (€ 0, 20 per gesprek). Meld je zorg is bereikbaar op maandag, dinsdag & donderdag van 10.00 tot 16.00 uur.

PuntP helpt je verder
ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2019 PuntP - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Onderdeel van  Arkin